جهان مُد در دنیای هنر (کاناپه هیتو), وبلاگ

فیلم مودیلیانی

فیلم مودیلیانی

فیلم مودیلیانی

فیلم مودیلیانی زندگی آمادئو مودیلیانی نقاش قرن بیستم را به تصویر می‌کشد و به جنون و عشق او در زندگی و هنرش می‌پردازد. همچنین نگاهی به رابطه‌ی پرتنش و رقابت میان پابلو پیکاسو و مودیلیانی دارد. آمادئو نقاشی دائم‌الخمر و فقیر بود که نقاشی‌هایش فروش نمی‌رفتند و تا زمان مرگ در فقر زیست.

به نظر می‌رسد رنگ فضای کلی فیلم و لباس‌ها بر اساس پالت رنگی نقاشی‌های مودیلیانی انتخاب شده‌اند. خاکستری، خردلی و تن‌های قرمز رنگهای حاکم بر اتمسفر فیلم است. لباس‌ها متعلق به آغاز قرن بیستم است. این قرن دوره‌ی گذار از سبک ویکتوریایی به لباس‌های ساده‌تر و راحت‌تر است. دامن‌ها و آستین‌های پف‌دار، کلاه‌های پر طمطراق جای خود را به کت‌ها، دامن‌ها، شلوارها و کلاه‌هایی با طراحی ساده دادند. لباس‌هایی که مناسب زندگی قرن بیستم بودند.

آمادئو مودیلیانی در ژوئیه‌ی سال ۱۸۸۴ در ایتالیا به دنیا آمد. برای تحصیل هنر در سال ۱۹۰۶ به پاریس رفت و یک کارگاه اجاره کرد. از خصوصیات او داشتن ظاهری با لباس‌های شیک بود. رابطه‌ای عاشقانه با ژان که مدل یک مجسمه‌ساز بود داشت. در طول زندگی‌اش تنها یک نمایشگاه برگزار کرد و در فقر مرد، اما بعد از مرگ به شهرت جهانی رسید. روی سنگ قبرش نوشته شد «قربانی مرگ در اوج درخشش».

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید