همه چیز درباره لینن و انواع پارچه

درباره‌ی وال بیشتر بدانیم

درباره‌ی وال بیشتر بدانیم

«وال» پارچه‌ای ظریف از الیاف طبیعی‌ست که از گیاه پنبه بافته می‌شود. این پارچه بسیار نازک، سبک، و خنک است. به همین نسبت نیز دوام و استحکام کمتری داشته و حین مصرف به مراقبت بیشتری نیاز دارد. درصد پنبه در والِ مرغوب بالاتر است، بنابراین خنک‌تر است، لیز نیست، الکتریسیته‌ی ساکن را در خود نگاه نمی‌دارد و به بدن نمی‌چسبد، و دانه‌های پنبه بعد از چند بار مصرف در سطح پارچه قابل مشاهده است.

وال نامرغوب (با الیاف مصنوعی) درصد پلی‌استر بالاتری دارد، ظرافت و خنکی وال طبیعی را ندارد، لیز است، الکتریسیته‌ی ساکن دارد و به بدن می‌چسبد، گلوله‌های پنبه در سطح آن ایجاد نمی‌شود، دوام بیشتری دارد.

پارچه‌ی وال پیشنهادی جذاب، متنوع، و رنگارنگ برای فصول گرم است. شال‌های خنک، روپوش‌های رها و آزاد و پیراهن‌های سبُک و گشاد انتخاب‌هایی مناسب برای این پارچه‌ی ظریف و زیبا محسوب می‌شوند.

به خاطر داشته باشید پوشیدن لباس‌های وال همیشه خطر نخ‌کش شدن و بازشدن درزها را به خاطر بافت شکننده‌ی این نوع پارچه به همراه دارد. بنابراین همیشه لباس‌هایی با استایل گشاد برای این پارچه مناسب‌اند، تا هنگام نشست و برخاست، درزهای لباس از هم گسسته نشوند.

راهنمای شستشوی وال:
لباس را با آب ۳۰ درجه سانتی‌گراد بشویید.
از دور پایین خشک‌کن استفاده کنید.
از سفیدکننده استفاده نکنید.
لباس را با حرارت پایین اتو کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید